Going out

Στη Σκαρίνου παρέα με τη Στέλλα Γεωργιάδου

ΣΚΑΡΙΝΟΥ (Το κέντρο της Κύπρου)

Αυτή τη βδομάδα σάς παρουσιάζουμε τη Σκαρίνου. Έχω ιδιαίτερη σύνδεση με το χωριό αυτό μιας και τα τελευταία 9 χρόνια δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά εδώ οπότε γνωρίζω όλες τις κρυφές ομορφιές του.

Όλοι ξέρουμε την Σκαρίνου, ειδικά οι παλαιότεροι, ως «σταθμό» και ο λόγος γιατί βρίσκεται ακριβώς ανάμεσα στις 3 μεγάλες πόλεις της ελεύθερης Κύπρου. Ανέκαθεν όσοι ταξίδευαν από τη μια πόλη στην άλλη σταματούσαν στον «Σταθμό της Σκαρίνου» για ανεφοδιασμό καυσίμων και ξεκούραση. Σήμερα οι σταθμοί αυτοί που βρίσκονται στον παλιό δρόμο Λευκωσίας – Λεμεσού άλλαξαν πρόσωπο και στα χέρια άλλων ιδιοκτητών έγιναν πανέμορφοι χώροι. Το Κτήμα Γεωργιάδη που φιλοξενεί events, δεξιώσεις και πάρτυ στην καταπράσινη καλοκαιρινή αυλή του με τις πορτοκαλιές και τα «Μερακλώματα» που λειτουργεί ως ταβέρνα με μουσική τα Σαββατοκύριακα αλλά και καθημερινά ως καφετέρια. Το Κτήμα Γεωργιάδη είναι, όπως ξέρετε αρκετοί από εσάς, ο χώρος που κάνω συχνά αγαπημένες μουσικές βραδιές.

Δώσαμε το ραντεβού μας με την Άννα Κοσμά (επίσης από τη Σκαρίνου) στην ταβέρνα του χωριού «Σκαρίνου tavern» που φτιάχνει απίθανα κρεατικά σχάρας και το διαχειρίζεται ένα νέο ζευγάρι που ήρθε στο χωριό πρόσφατα και έχει μεγάλη επιτυχία. Από τη βεράντα η θέα μοναδική και το φρέσκο αεράκι μας δρόσισε. Το ταβερνάκι βρίσκεται απέναντι από την εκκλησία του χωριού της Παναγίας της Οδηγήτριας
με το πανέμορφο ξύλινο σκαλιστό εικονοστάσι. Ο ναός κτίστηκε το 1950 αλλά η εικόνα της Παναγιάς είναι πολύ παλαιότερη. Αφού προσκυνήσαμε ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο χωριό. Δίπλα από τη μεγάλη εκκλησία το μικρό εξωκκλήσι του Αγίου Γεωργίου κτίσμα του 18ου αιώνα που όμως λειτουργούσε μέχρι το 1950 ως παρθεναγωγείο. Η κυρία Αντρούλα υπεύθυνη των εκκλησιών μας πληροφόρησε για τον θρύλο που λέγεται ότι κάθε πρωί έβρισκαν τα θρανία των μαθητριών του παρθεναγωγείου αναποδογυρισμένα μέσα στο εκκλησάκι και το ερμήνευαν πως ο Άγιος δεν ήθελε να γίνει σχολείο. Έτσι το μετακόμισαν αλλού.

Μετά κινήσαμε για τα στενά πετρόκτιστα σοκάκια. Οι κάτοικοι του χωριού λιγοστοί μόλις 400 αλλά έχουν γίνει πολλά αγροτουριστικά καταλύματα που δίνουν χρώμα και ζωή στο χωριό. Μπήκαμε πρώτα στο «Κosmas house» που συνδυάζει την ομορφιά της παράδοσης με το σήμερα. Κανείς δεν θα έλεγε όχι όταν αυτά τα δυο συνυπάρχουν και συμπληρώνουν το ένα στο άλλο. Παραδοσιακή αυλή με δέντρα αλλά και μια πισίνα για δροσιά.
Άλλο ωραιο κατάλυμα το Magdalenas house. Μια ωραια αυλή με τα δωματια επιπλωμένα όπως τότε! Φάγαμε ωραιο γλυκό κιτρόμηλο από τα χέρια της οικοδέσποινας
και φύγαμε για την παλιά βρύση του χωριού. Σήμερα δεν τρέχει νερό πια αλλά είναι όμορφο το σκηνικό.

Λίγο έξω από τη Σκαρίνου βρίσκεται το πετρόκτιστο εξωκκλήσι του Αποστόλου Λουκά. Εδώ συχνά γίνονται βαφτίσεις και άλλα μυστήρια ενώ στις 18 Οκτώβρη που γιορτάζει η εκκλησία γίνεται πανηγύρι.

Δεν θα μπορούσαμε να κλείσουμε την εκδρομή αυτή χωρίς να πάμε στην μεγαλύτερη φάρμα με γαϊδουράκια στην Κύπρο την Golden Donkeys Farm.
Στην παρέα μας προστέθηκε και ο αδελφικός μου φίλος Άλεξ Παναγή που ήρθε για να πάρει γάλα γαϊδούρας. Το γάλα γαϊδούρας είναι γνωστό για τις ευεργετικές του ιδιότητες από τα αρχαία χρόνια λόγω της λυσοζύμης (φυσική αντιβιοτική πρωτεΐνη) που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Με τον Άλεξ μάς δένει μια φιλία και συνεργασία χρόνων. Τον θαυμάζω για την υπέροχη φωνή του αλλά και για το ταλέντο του στη σύνθεση. Τον έχουμε απολαύσει δυο φορές στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision ως σολίστα και πάνω από 20 φορές ως vocal coach άλλων χωρών που πάντα είναι στην πρώτη πεντάδα. Ήταν μάλιστα στην ομάδα της Έλενας Παπαρίζου όταν πήρε τη νίκη με το «Νο 1»
Ταΐσαμε τα γαϊδουράκια και φυσικά τους τραγουδήσαμε!!! Ξεκίνησαν κι αυτά μαζί μας μόνο που δεν υπήρχε καμία μα καμία ταύτιση με τη δική μας μελωδία!!!
Στην Golden Donkeys Farm βρίσκεται μια από τις αρχαιότερες ελιές τής Κύπρου αλλά και της Μεσογείου. Είναι πέραν των 1000 ετών. Κάτω από τη σκιά της καθίσαμε αρκετή ώρα και είπαμε τα νέα μας.

Κάθε Σάββατο και Κυριακή το εστιατόριο της φάρμας είναι ανοικτό και προσφέρει ωραίο παραδοσιακό φαγητό. Στο μαγαζάκι θα βρείτε πολλά παραδοσιακά προϊόντα της Κύπρου, βιολογικό ελαιόλαδο, ελιές, χαρουπόμελο και προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος από γάλα γαϊδούρας.

Κλείσαμε τη μέρα μας με κάτι πολύ ξεχωριστό στην καφετέρια της φάρμας. Παγωτό με γάλα γαϊδούρας. Ναι!!! Το γάλα γαϊδούρας είναι άοσμο, ελαφρώς γλυκό και με ελάχιστα λιπαρά οπότε είναι το απόλυτο συστατικό για ένα λαχταριστό παγωτό!!!

Αυτά είχαμε για εσάς σήμερα από την όμορφη Σκαρίνου μας. Βέβαια δεν τελειώσαμε, θα επανέλθουμε σύντομα και με άλλα σημεία του χωριού αυτού που βέβαια εξακολουθεί να είναι μέχρι σήμερα το «κέντρο της Κύπρου». Συνεπώς είναι το ιδανικό μέρος για να κατοικεί κανείς αν θέλει να αποφύγει την πολυκοσμία αλλά και τα ακριβά ενοίκια των πόλεων. Μέσα σε 20 μόνο λεπτά βρίσκεσαι σε όποια από τις 3 μεγάλες πόλεις θες. Πολλοί είναι οι νέοι κάτοικοι του χωριού που ήρθαν γι αυτόν ακριβώς το λόγο. Μήπως σας βάζω ιδέες; 😉