Breaking News

Πολιτιστικά

“Η γυναίκα με τους Παπαγάλους”, μια ταινία μικρού μήκους από το animation στούντιο Zedem Media με βάση τη Λάρνακα, ταξιδεύει τον κόσμο

Πηγή: skalatimes.com

“Η γυναίκα με τους Παπαγάλους”, μια ταινία μικρού μήκους από το animation στούντιο Zedem Media με βάση τη Λάρνακα, ταξιδεύει τον κόσμο.
Η επιτυχημένη περιοδεία της ταινίας συμπεριλαμβάνει μερικά από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ ανα τον κόσμο, όπως το Raindance (Ηνωμένο Βασίλειο), Cleveland (Η.Π.Α), Interfilm (Γερμανία), CineLebu (Χιλή), In the Palace (Βουλγαρία) και Animest (Ρουμανία), που είναι διαπιστευμένα από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου. Καθώς επίσης φεστιβάλ που είναι διαπιστευμένα από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, όπως το Φεστιβάλ Δράμας (Ελλάδα) και το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρου Μήκους Κύπρου. Μέχρι σήμερα ‘Η γυναίκα με τους Παπαγάλους’ έχει βραβευτεί στο San Francisco Independent Film Festival και το Los Angeles Animation Festival, ενώ πήρε ειδική μνεία στο AnimaSyros, όπου βραβεύτηκε από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για την ‘ευαίσθητη, συγκινητική και ποιητική προσέγγισή του’.
Σύντομα θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία διαδικτυακά στην επόμενη έκδοση του “Athens Animfest”, που θα πραγματοποιηθεί στις 26-28 Μαρτίου, όπως και κατά τη διάρκεια του του Columbus International Film & Animation Festival, του μακροβιότερου φεστιβάλ των Ηνωμένων Πολιτειών, από τις 17 μέχρι τις 19 Απριλίου.

 

Το SkalaTimes σήμερα κουβεντιάζει με τον Σκηνοθέτη και Παραγωγό της ταινίας, Μιχάλη Καλοπαίδη.

 

Μιχάλη ποιο ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία του animated short movie “The Parrot Lady”;
Οι ταινίες μικρού μήκους δίνουν την ευκαιρία να πειραματιστείς με το πραγματικό και το φανταστικό αλλά και να θέσεις στον θεατή διάφορα ζητήματα. Τόσο στην “Γυναίκα με τους Παπαγάλους”, όσο και στην νέα μας ταινία “Μεσούτ”, παίρνουμε έναυσμα και έμπνευση από άτομα υπαρκτά και ιστορίες πραγματικές. Μιλώντας για την “Γυναίκα με τους Παπαγάλους”, ως σκηνοθέτης αισθάνομαι ότι είχαμε την ευκαιρία να πούμε μια ιδιαίτερη ιστορία, αλλά και να θίξουμε ένα κοινωνικό θέμα. Μιλώντας ως Παραγωγός και ιδιοκτήτης ενός στούντιο animation, ήθελα με αυτήν την ταινία να δημιουργήσω στην ομάδα της Zedem χώρο για δημιουργικότητα, αλλά και μια ευκαιρία για πειραματισμό με νέες τεχνικές. Αυτή είναι μια συνήθης πρακτική ακόμα και για πολύ μεγάλα στούντιο όπως η Pixar και η Dreamworks. Η Zedem Media είναι το μόνο στούντιο animation που διαθέτει μια ολοκληρωμένη in-house ομάδα και η επένδυση στο ταλέντο της ομάδας είναι ιδιαίτερα σημαντική εάν θέλεις να ανεβαίνεις ποιοτικά και καλλιτεχνικά. Για εμάς οι ταινίες μικρού μήκους δεν είναι απλά ένα μέσο να πούμε ωραίες, δυνατές ιστορίες. Είναι και ο τρόπος να αναπτυχθούμε ως καλλιτέχνες.

 

 

Να μιλήσουμε λίγο για το concept και τους συντελεστές;
«Η Γυναίκα με τους Παπαγάλους» είναι εμπνευσμένη από την πραγματική ιστορία μιας ηλικιωμένης γυναίκας που επέλεξε να ζει στο δρόμο μαζί με τους παπαγάλους της. Η ταινία ομως παρουσιάζει μια φανταστική και πιο ποιητική εκδοχή θα έλεγα αυτής της ιστορίας.
Στην ταινία δούλεψαν 20 καλλιτέχνες. Το σενάριο είναι της Γεωργίας Νικολάου, ενώ η Καλλιτεχνική Διεύθυνση είναι του Κωνσταντίνου Χατζηδημήτρη. Στην αφήγηση ακούγεται η Μαρίνα Μανδρή, ο Αντρέας Τραχωνίτης έκανε τον σχεδιασμό ήχου, ενώ τα σχέδια και το animation έγιναν από τη μεγάλη ομάδα της Zedem με επικεφαλής τις Δήμητρα Ντακάκη, Ελένη Δημητρίου, Άντρια Πουρούτη και Μαρία Σάββα.
Συνήθως δίνεται ιδιαίτερη μνεία στον σκηνοθέτη μιας ταινίας. Στην δική μας περίπτωση, εγώ ως σκηνοθέτης επικεντρώθηκα στα μηνύματα που θέλαμε να βγάλουμε προς τα έξω και η καλλιτεχνική ομάδα είχε μεγάλη ελευθερία δημιουργίας, κάτι που φαίνεται στο αποτέλεσμα.

 

 

Η ταινία ασχολείται με το θέμα της μοναξιάς στην τρίτη ηλικία, ήταν σκοπός της ομάδας σας να στείλετε κάποια μηνύματα μέσα από τη ταινία;
Παλιά νιώθαμε ότι το θέμα της μοναξιάς δεν αγγίζει την δική μας κοινωνία, λόγω του μικρού μεγέθους του τόπου μας και των στενών κοινωνικών και οικογενειακών δεσμών. Εντούτοις, η περιθωριοποίηση των ηλικιωμένων ατόμων είναι πλέον γεγονός και στην Κύπρο. Σε κάθε πόλη, μικρή ή μεγάλη υπάρχουν αυτές οι “γνωστές φιγούρες” που κυκλοφορούν μόνες. Άτομα που βλέπουμε αλλά δεν κοιτάμε. Θέλαμε με αυτήν την ταινία να δώσουμε πρόσωπο και όνομα σε όλους αυτούς τους άγνωστους που ζουν πλάι μας, αλλά μέσα στην μοναξιά τους. Το ότι η ταινία καταπιάνεται με ένα οικουμενικό κοινωνικό θέμα είναι ένας από τους λόγους που είχε τόση μεγάλη απήχηση στα φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο.

 

 

Ως παραγωγός κινουμένων σχεδίων και ιδρυτής του Zedem Media, του μεγαλύτερου στούντιο animation της Κύπρου, πόσο δύσκολο είναι να ασχολείται κανείς επαγγελματικά στην Κύπρο με το κόσμο του κινηματογράφου (και ειδικά στη Λάρνακα) ή αν το διαδίκτυο έχει πλέον διεθνοποιήσει τις δουλειές του κάθε δημιουργού.
Στην παραγωγή ταινιών, αυτό που φαίνεται είναι μόνο το αποτέλεσμα. Μέχρι να φτάσουμε όμως εκεί, πρέπει να αντιμετωπίσουμε μεγάλες προκλήσεις: οικονομικές, καλλιτεχνικές, γραφειοκρατικές, κλπ. Με τη σωστή ομάδα, καλή οργάνωση και πολλή επιμονή μπορείς να φτάσεις μακριά. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι ότι δεν περιοριζόμαστε στις ευκαιρίες, τις ανάγκες και τα επαγγελματικά πρότυπα της κυπριακής αγοράς. Απευθυνόμαστε στην παγκόσμια αγορά για πελάτες αλλά και για ταλέντα και επαγγελματικό επίπεδο.
Όταν άνοιξα το στούντιο το 2008, μου ήταν πολύ δύσκολο να πείσω κόσμο από την Λευκωσία και από την Λεμεσό να έρθει στη Λάρνακα για δουλειά. Πλέον στην ομάδα απασχολούνται άτομα όχι μόνο από άλλες πόλεις αλλά και από άλλες χώρες.
Συνεπώς, για να απαντήσω στην ερώτηση σου, ναι, το διαδίκτυο βοηθά τη δημιουργία να ανέβει σκαλιά, φτάνει να υπάρχει εξωστρέφεια, και όχι φοβία για ό,τι ξένο ή ό,τι καλύτερο υπάρχει εκεί έξω.

 

 

Τις διακρίσεις και βραβεύσεις της ταινίας The Parrot την περιμένατε ως ομάδα Μιχάλη; Τι σημαίνει για την Zedem Media οι βραβεύσεις;
Σίγουρα δεν περιμέναμε να κερδίσουμε οποιοδήποτε βραβείο. Όταν δημιουργούμε μια ταινία, ο κύριος στόχος είναι απλά να βρούμε ένα τρόπο να πούμε μια ιστορία η οποία θα αγγίξει το θεατή.
Το πιο σημαντικό, είναι η επιλογή της ταινίας από σημαντικά φεστιβάλ κινηματογράφου, που έχει για εμάς την ίδια σημασία με ένα βραβείο. Μερικά από τα σημαντικά φεστιβάλ λαμβάνουν κάθε χρόνο χιλιάδες αιτήσεις και από αυτές επιλέγουν ένα μικρό αριθμό ταινιών. Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που η ταινία μας έχει επιλεγεί από τόσα πολλά σημαντικά φεστιβάλ και με τα επιπλέον βραβεία που έχει λάβει, μας δίνεται πλέον η αυτοπεποίθηση και η ενέργεια να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ακόμη πιο δημιουργικές ταινίες.

 

Παρά τις δυσκολίες που κυριαρχούν σε παγκόσμιο επίπεδο, τα κινηματογραφικά φεστιβάλ δηλώνουν την παρουσία τους στο κινηματογραφικό τοπίο. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω στο θέμα αυτό;
Η ταινία μας κάνει «πρεμιέρα» εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Από τη μια αισθανόμαστε κάπως άτυχοι, καθώς το να ταξιδεύεις μαζί με την ταινία σου σε φεστιβάλ διαφόρων χωρών είναι μοναδική εμπειρία, βοηθά στη δικτύωση αλλά και στην προώθηση της δουλειάς σου. Από την άλλη όμως, χαίρομαι που βλέπω ότι τα φεστιβάλ σε άλλες χώρες ήδη μετατρέπουν αυτή την πρόκληση σε ευκαιρία. Η μεταφορά των φεστιβάλ σε online πλατφόρμες θα επιτρέψει σε περισσότερο κόσμο να παρακολουθήσει καλές ταινίες, ενώ τα φεστιβάλ έχουν μια μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσουν ένα πιο ευρύ κοινό.
Εύχομαι ότι με την επιστροφή μας στην «κανονικότητα» κάποια φεστιβάλ θα διατηρήσουν αυτά τα υβριδικά μοντέλα κάνοντας την τέχνη του κινηματογράφου πιο προσιτή στο ευρύτερο κοινό. Αυτό έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τις ταινίες μικρού μήκους που δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να προβληθούν στο ευρύ κοινό.

 

 

Είσαι Πρόεδρος της Κινηματογραφικής Λέσχης Λάρνακας Αμμοχώστου. Πώς πάει αυτό το εγχείρημα;
Με την Κινηματογραφική Λέσχη Λάρνακας Αμμοχώστου πιστεύω ότι έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε την κινηματογραφική κουλτούρα στην πόλη μας και να δημιουργήσουμε μια σημαντική κοινότητα σινεφίλ στην Λάρνακα που ξέρουν να απολαμβάνουν καλές ταινίες οι οποίες έχουν κάτι διαφορετικό να πουν. Κάποτε κάναμε προβολές με 3-4 θεατές. Πλέον ξεπερνάμε τα 100 άτομα σε κάποιες προβολές μας. Είναι μεγάλη η δέσμευση του να είσαι εκεί κάθε εβδομάδα, να στήνεις οθόνη, προβολέα, ακόμα και καρέκλες για το θερινό σινεμά, εντελώς εθελοντικά. Αξίζει όμως τον κόπο. Ελπίζουμε οι συνθήκες να μας επιτρέψουν να αρχίσουμε και πάλι τις εβδομαδιαίες μας προβολές.

 

 

Μιχάλη, έχεις σπουδάσει διαχείριση μέσων στο Columbia College Chicago, έχεις μεταπτυχιακό στο Media & Cultural Studies από το Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου και η “Γυναίκα με τους Παπαγάλους” είναι η πρώτη προσωπική σου ταινία ως σκηνοθέτης. Αλήθεια, τα δικά σου επαγγελματικά όνειρα ποια είναι;
Να διατηρήσω το προσωπικό κίνητρο και την ενέργεια που χρειάζεται για να μπορώ να συνεχίσω να κάνω αυτό που κάνω. Να δουλέψω σε ακόμη πιο πολλά δημιουργικά πρότζεκτ μαζί με την ομάδα της Zedem και να μπορώ να δημιουργήσω ακόμη πιο πολλές ευκαιρίες απασχόλησης για τα ατομα του δημιουργικού τομέα και ειδικότερα τα νεαρά ταλέντα της Κύπρου.

 

 

Ευχαριστούμε, Μιχάλη!
Μπορείτε να δείτε ένα μικρό απόσπασμα/teaser της ταινίας εδώ και να ενημερωθείτε για ανερχόμενες φεστιβαλικές και διαδικτυακές προβολές της ταινίας, όπως και για την δημόσια πρεμιέρα, στην σελίδα του Facebook.

Σχετικά νέα

X
Translate »